Erasmus+ Eu-App16
European Application 16

Nasi uczniowie zdobywają wiedzę na Sycylii


Uczniowie Zespołu Catania0317 - 3Szkół zdobywają wiedzę i rozwijają aplikacje mobilne na Sycylii

Od 19 marca do 25 marca 5 uczniów Zespołu Szkół Nr 1 im. Legionów Polskich z klas 1DLO, 1BLO i 2BLO pod opieką nauczycieli: Grzegorza Wronikowskiego i Pawła Boryczki uczestniczyli w Międzynarodowym Spotkaniu Projektowym Erasmus+ EU-App16 w I.T.I.S Galileo Ferraris w San Giovanni la Punta koło Katanii na Sycylii. Głównym celem spotkania była praca nad rozwojem aplikacji mobilnych. Praca nad nimi rozpoczęła się pod koniec listopada w Eisenberg w RFN. Bardzo ważnym elementem było zdobycie nowych umiejętności w zakresie programowania, ale również umiejętność pracy w grupie. A nie było to łatwe, gdyż grupy składały się z przedstawicieli pięciu krajów: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Czech i Polski. Językiem komunikacji był angielski, ale czasami używane były wszystkie pięć języków. Pewną trudność stanowiło również zróżnicowanie poziomu znajomości technik programowania oraz poziomu umiejętności językowych. Dla polskich uczniów bardzo wartościowym elementem spotkania były całodzienne warsztaty przeprowadzone przez lidera branży elektroniki w Europie i na świecie- ST Microelectronics. Kozieniccy uczniowie docenili bardzo wysoki poziom warsztatów skupiony wokół zastosowania mikrokontrolerów STM32. Czterech pracowników działu rozwojowego fabryki STM zaprezentowało zastosowania z zakresu Smart Home, Smart Cities. Następnie specjalista z zakresu protokołów bezprzewodowej omówił komunikację z STM32 za pomocą interfejsu BLE. Kolejna bardzo ciekawa część warsztatów dotyczyła praktycznego wykorzystania mikrokontrolerów STM32 oraz oprogramowania STM32 Cube. Czytaj więcej

II Warsztaty Arduino

warszt010317 - 4
1 marca uczniowie Zespołu Szkół Nr 1 w ramach realizacji projektu Erasmus+ EU-App16 wzięli udział w warsztatach Arduino Part II- „Arduino and sensors” Celem warsztatów było wprowadzenie uczniów w świat czujników analogowych i cyfrowych dzięki którym można monitorować otoczenie, mierzyć natężenie oświetlenia, pole magnetyczne, temperaturę, wilgotność, ciśnienie, odległość, siłę, przyśpieszenie, wykrywać obiekty w otoczeniu Arduino. W trakcie zajęć uczniowie poznali praktyczne przykłady zastosowania Arduino do odczytu i prezentacji wskazań z sensorów w monitorze portu szeregowego, na wyświetlaczu tekstowym a także na ekranie telefonu komórkowego.
Czytaj więcej